Kalau tak reti guna jalanraya, bawak basikal ikut jalan kampung lah!


Esok Jumaat. Weekend yg dinanti. Lagi2 untuk hari2 sepjg minggu ini, agak sibuk dgn mcm2 agenda.

Sibuk dgn dua adik yg dtg berkunjung. Kira jadi pemandu pelancong tak rasmi lah. Kebetulannya, tempahan di http://chesalmah.com pun ada hampir setiap hari. Serasa jarak dari rumah ke pejabat pos besar Kota Bharu tu mcm makin dekat je bila hampir setiap hari mengunjunginya. Penat memang tak dinafikan, tapi satisfaction tu ada ..

Ianya seperti seorang Pemancing. Duduk tepi sungai/kolam/tasik for hours, satu ekor anak ikan pun tak mahu mkn umpan. Namun, adakah Sang Pemancing itu kecewa? tentulah tidak. Sebab kepuasannya ada pada perkara yg dia suka buat .. Dan, itulah yg aku rasainya bila "berkarenah" dgn aktiviti di chesalmah.com itu ..

Disebabkan esok Jumaat, maka Khamis jua menjadi hari yg tiba2 mcm semua buat2 busy .. heheh.. atau sememangnya mrk itu busy? .. Percaya tak, ke"busy" an membuatkan kita tiba2 jadi amat selfish.

Kita mau segera memenuhi task "busy" itu dengan buru-buru memandu utk segera sampai ke destinasi. Kita buru-buru memandu utk segera tiba di rumah sbb hari sudah makin ptg, nanti isteri bising pula :) .. Maka, kita tiba2 selfish dengan menjadikan jalanraya itu hak milik "groups of companies" yg diwarisi keluarga.

Betul, anda mungkin cekap dan pantas orgnya. Mana mungkin mensiputkan kereta yg canggih itu jika sememangnya kereta tu mampu pergi lebih laju dari yg lain2 nya ..
Tapi, consider lah sikit dengan pemandu motor. Atas motor tu, ada adik2 yg baru pulang dari sekolah. Ada makcik bersama pakcik yg mahu ke pasar malam. Ada gadis2 yg pulang dari kerja. Jangan di sebabkan mereka hanya bermotorsikal, anda buat nampak tak nampak aje dgn wujudnya mereka berkongsi jalanraya dgn anda ..

Last but not least.. gambar aksi ini, ditujukan khas utk anda.
0 Responses
  • relaxing moment :)