Dedikasi Untuk Teman-Teman Lama


Salam Hari Jumaat..

Jumaat, penghulu segala hari. Jumaat, membawa kita kepada hari2 yg seterusnya dalam ketaksuban kita menyusuri hari dengan impian, cita-cita, harapan dan seribu satu "to do list", demi kesempurnaan sebuah kehidupan.

Jumaat ini, aku terbawa kenangan waktu bersekolah. Lama. Sgt-sgt lama kenangan itu. Kala kenangan itu mengimbau, mereka2 yang dulunya bersahabat, bergaduh, bermasam muka, berpuak puak di sekolah, kini sudah ada hidup sendiri - sudah berkerjaya bagus, sudah berkeluarga, sudah TUA pun masing2 ! .. :D

Kehidupan kita ini unik. Allah merencanakan setiap nya dengan sgt baik dan sempurna. Dulu, kita kanak-kanak. Yang comot, comotlah. Hari-hari datang sekolah dengan imej gitu. Sempoi je dia. Alih2, la ni? pergghh! hensem beb! .. hehehe.. Yang chubby (mcm eden ni haa..) chubby lah. Yang "mat belia" juga ada. Kemas je dia menjaga imej belia dia tu. Harap2, la ni dia ada sedikit pengaruh hip hop! :D Tak ketinggalan yg sentiasa up to date dengan URTV nya! Tanya dia lah, artis mana yg jadi makwe Badrul Muhayat. Dia ada jawapannya. Dan, dia juga tahu full lyric lagu Tina Turner. Ohh.. manis bukan kenangan itu?


Kini, sungguh pun personaliti kita berbeda seiring corak kehidupan semasa, namun kenangan-kenangan itu pastinya masih ada di sudut hati kita. Semoga di satu hari yg tenang, kita dapat dipertemukan semula.. Insyaallah .. :)

Walau macamana sekalipun berubah rupa sekolah kita tu, namun kenangan yg di beri takkan merubah kenangan kita waktu di situ :)
edit post
Reactions: 
2 Responses
  1. Tanpa Nama Says:

    Bolehlah.....sebab TAK SEBUT nama aku ! Hahahahah....lain kali sebut la...sebut jangan tak sebut....hihihihihi


  2. Zura Says:

    Mahu di seru namanya, tapi beri komen tak letak nama. Mcmana Lah saya nak tahu awak tu apa nama? :))


  • relaxing moment :)